VW Golf 1 Individual – Christian Krause

Kenmerken

Info over de tuner

Voor- en achternaam: Christian Krause
Mijn VIP tuning-voertuig inclusief bouwjaar: Golf 1 Individual, 1982
Beroep: Auto-elektricien
Hobby's: Restaureren van voertuigen/oldtimers en het bouwen van showvoertuigen, evenals mountainbiken
Droomauto's: Bugatti Chiron, Golf 1, VW T1

Informatie over het project

Wanneer ben je begonnen met tunen?
Ik begon ermee toen ik 18 werd.

Wat vind je leuk aan de tuning-scene?
Dat je altijd heel goed omgebouwde voertuigen ziet, waarin de eigenaren veel moeite en tijd hebben gestoken.

Welke auto heb je als tuner gekozen en waarom?
Ik dacht dat de Golf 1 geweldig was toen ik 18 was.

Wat heb je het uiterlijk van het voertuig veranderd?

Carrosserie en exterieur

  • Originele Porsche deurgrepen in chroom
  • Deursloten in chroom
  • Motorruimte schoon
  • Spatbordranden glad en schoon
  • Koplampkabel niet zichtbaar
  • Zwaluwstaartstaart met Postgolf-achterlichten
  • Ruitenwissermotor inclusief koppeling gewijzigd, verborgen en in carrosseriekleur gespoten
  • Bumperbouten in motorruimte verwijderd
  • Grille voor in hoogglans zwart gespoten
  • Stuurrubber verwijderd vast bevestigd
  • Onderstel
  • Airride TA Technics met vast niveau en afstandsbediening
  • Velgen
  • Lenso BSX 7.5x17 ET35, sterren in carrosseriekleur, verchroomde schroeven met Nankang 185/35 17
  • Interieur
  • Jaloezie achter in carrosseriekleur
  • Handremhendel chroom
  • MP3-radio achter de radioklep
  • Pookknop in chroom
  • Remvloeistofreservoir uit het zicht achter het linker mondstuk voor verse lucht


Wat is er geoptimaliseerd in termen van prestaties?

  • 1.8 L met 40 Weber carburateurs in carrosseriekleur
  • Vrij programmeerbaar ontstekingssysteem
  • Speciale koelvloeistofslangen van verchroomd roestvrij staal
  • Dynamo verborgen geïnstalleerd
  • Speciaal gemaakte, schone kleppendeksel zonder olievulopening en zonder ventilatie
  • CNC-gefreesde en gemodificeerde wateraansluiting in chroom op de cilinderkop
  • Cilinderkop volledig vrijgemaakt van houders en gaten
  • Tandwiel verwijderd uit alle beugels en spiegel verchroomd
  • Tandwielhouder rondom gelast en daarna verchroomd
  • Waterpomp vervangen en verchroomd
  • Magnetische startschakelaar niet zichtbaar
  • Oliefilterhouder en oliefilter verwijderd
  • Motor in carrosseriekleur gespoten met chroom
  • De motor heeft momenteel 115 pk

Hoe vaak zorgt u voor uw auto en wat vindt u vooral belangrijk?

Handwas eenmaal per week met Wash and Seal. Verwijder vervolgens het overtollige water met een droge doek. Breng indien nodig Speed ​​Protect aan. Tussendoor gebruik ik de XTREME Brilliantshine Detailer voor een snelle reiniging direct op het voertuig. Voor het interieur gebruik ik de Interieur Reinigingsdoeken nadat ik de openingen met perslucht heb schoongemaakt. Het snelle en ongecompliceerde gebruik van de producten vind ik hier bijzonder belangrijk. Bovendien zijn alle genoemde producten erg materiaalvriendelijk.

Welk(e) SONAX-product (en) gebruikt u het liefst?

Brilliant Shine Detailer, SONAX PROFILINE Bandenglans, Profiline Speed ​​Protect, XTREME Velgenreiniger, Microvezeldoek Plus Interieur & Ruiten, Wash & Shine Super Concentraat